Verheul & Weerman

Praktijkinformatie

Informatie over de praktijk

U heeft zich aangemeld bij onze praktijk en wij heten u van harte welkom.

De behandelende fysiotherapeut zal de eerste keer inventariseren wat uw klachten zijn, de oorzaak proberen vast te stellen, een lichamelijk onderzoek doen en een behandelplan met u doorspreken. Daarna zult u gaan starten met de behandeling.

 

Voor de vergoeding van fysiotherapie geldt het volgende: 

  1. Met alle Nederlandse ziektekostenverzekeraars hebben wij een overeenkomst; volgens hun voorwaarden zullen wij uw behandelingen rechtstreeks bij de verzekeraar indienen.
  2. In hoeverre uw behandeling vergoed wordt, is afhankelijk van de polisvoorwaarden van uw verzekeringsmaatschappij en het pakket waarvoor u verzekerd bent.
  3. Indien wij om welke reden dan ook uw behandelingen niet kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar vragen wij u de kosten na afloop van de behandeling te betalen via een pinautomaat (vestiging Welgelegen) of via een QR code scanner.
  4. Het kan zijn dat wij de behandeling(en) eerst bij de zorgverzekeraar moeten declareren. Indien de zorgverzekeraar de behandeling(en) niet vergoedt sturen wij u een factuur. Dit gebeurt middels Infomedics.

 

Registratie verzekeringsgegevens en BSN

Per 1 juni 2009 zijn wij verplicht uw Burger Service Nummer [BSN] te noteren en om die reden zullen wij u de eerste keer vragen een geldig legitimatiebewijs te tonen.

 

Uw verzekeringsgegevens kunnen wij aan de hand van dit BSN in onze administratie verwerken. 

Wij vragen u om het aantal behandelingen dat u vergoed krijgt te checken bij uw zorgverzekering. Ook het aantal behandelingen die u elders het lopende jaar heeft gehad is van belang. Geeft u dit aan ons door svp. Voor vragen over uw zorgverzekering kunt u altijd bij ons terecht. Binnen onze mogelijkheden zullen wij u zo goed mogelijk voorlichten. Wanneer er meer behandelingen noodzakelijk zijn dan waarvoor u verzekerd bent, kunt u van ons of van uw zorgverzekeraar een factuur verwachten.

Ook heeft u de mogelijkheid om bij ons een pakket af te sluiten met meerdere behandelingen.

 

Eerder of elders in behandeling geweest?

Het is van belang dat u ons op de hoogte stelt, als u eerder in het jaar fysiotherapie heeft gehad bij een andere therapeut dan wel bij ons. Het aantal “verbruikte” behandelingen moet in mindering gebracht worden op het totaal per jaar te vergoeden aantal.

Wanneer u gelijktijdig bij ons en een andere fysio- of oefentherapeut in behandeling bent, moet u dit eveneens aan ons melden.

Geen enkele verzekeraar vergoedt meerdere behandelingen op 1 dag.

 

Wijziging van gegevens

Verandert er iets in uw verzekering of in andere administratieve zaken? Wij vragen u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk aan ons door te geven. Dit kan in de praktijk bij de balie danwel bij uw therapeut of per e-mail: balie@verheulenweerman.nl

 

Geen aanvullende verzekering?

In dat geval heeft u in de meeste gevallen geen recht op vergoeding. U kunt de behandeling na afloop voldoen via de PIN automaat, een QR code scanner of u krijgt via Infomedics een factuur toegestuurd.

 

Annulering van behandelingen

Om de continuïteit van uw behandeling te waarborgen adviseren wij u om zoveel mogelijk uw afspraken na te komen. In geval van een annulering zullen wij ons best doen om u een andere afspraak te geven, maar de agenda’s zijn dikwijls al een week vooruit gepland dus lukt dit niet altijd. Indien u onverhoopt een afspraak moet annuleren of verplaatsen, geeft u dit dan zo tijdig mogelijk (maar minimaal 24 uur van tevoren) door aan de praktijkondersteuner of aan uw eigen fysiotherapeut.

Bij annulering binnen 24 uur voor het afgesproken tijdstip mogen wij de behandeling niet meer bij uw zorgverzekeraar declareren. U ontvangt dan zelf de factuur voor de door u gereserveerde tijd. Annuleren per e-mail kan ook via balie@verheulenweerman.nl

 

Bereikbaarheid 

Bij al onze vestigingen is ruime parkeergelegenheid.Op locatie Welgelegen vindt u een ruime parkeerplaats  achter het gebouw.

Per e-mail: voor administratieve zaken en annuleringen kunt u ons mailen via adres: balie@verheulenweerman.nl
Telefonisch: wilt u de praktijkondersteuner spreken, dan kan dat via ons centrale telefoonnummer 0252-620600.De praktijkondersteuners zijn van 08.00 – 17.30 uur bereikbaar. Er wordt gepauzeerd van 13.00 uur tot 13.30 uur. U heeft altijd de mogelijkheid om een voicemail bericht achter te laten.

 

Openingstijden praktijk

  • De hoofdlocatie Welgelegen 29 is van maandag t/m donderdag open van 8:00 uur tot 21:30 uur.
  • Op vrijdag open van 8:00 uur tot 17:30 uur.
  • En op zaterdag open van 8:00 uur t/m 12:30 uur voor het medisch fitness gedeelte.
  • De meeste andere locaties zijn van maandag t/m vrijdag open van 8:00 uur tot 17:30 uur.

Het kan voorkomen dat u op verschillende locaties behandeld wordt. Verifieer dan ook altijd op welk adres u wordt verwacht.

 

Tarieven

Wij hebben met alle verzekeringsmaatschappijen een contract. In de meeste gevallen zullen wij de rekening rechtstreeks naar de zorgverzekeraar sturen en wij hanteren dan de tarieven die contractueel overeen gekomen zijn. De tarieven die gelden voor restitutiepolissen en voor behandelingen voor particulieren zonder verzekering, kunt u opvragen bij de praktijkondersteuner of fysiotherapeut.

 

Klachtenregeling

Wanneer u niet tevreden bent over de behandeling of wanneer u een andere klacht heeft, kunt u dit kenbaar maken aan onze kwaliteitsmanager door het invullen van een klachtenformulier. Dit formulier kunt u bij de balie op de locatie Welgelegen opvragen. Er zal samen met u gezocht worden naar een oplossing. Als u zich toch niet kunt vinden in de oplossing, dan kunt u zich richten tot de klachtenregeling van het KNGF waarbij wij zijn aangesloten. Meer informatie hierover vindt u op www.defysiotherapeut.com. Bij de balie kunt u een brochure van deze klachtenregeling van het KNGF ontvangen.

 

Privacy

Wij conformeren ons aan de ‘Wet bescherming Persoonsgegevens’. Zo weet u dat uw persoonlijke gegevens bij ons veilig zijn. Voor verdere informatie over het privacy reglement verwijzen wij u naar onze kwaliteitsmanager Peter Weerman. U kunt een mail sturen naar balie@verheulenweerman.nl

 

Tevredenheidsenquête

Vanwege de kwaliteit en de meerwaarde die wij u bieden zijn wij door diverse zorgverzekeraars geselecteerd. Dit betekent dat wij in uw belang net een stapje verder gaan. Zorgverzekeraars stellen diverse kwaliteitseisen aan onze praktijk om deze status te kunnen behouden. Zo worden deze kwaliteitseisen onder andere getoetst door een tevredenheidsenquête, die u voor ons kunt invullen. Wij waarderen het zeer wanneer u hiertoe bereid bent.

 

 

 

Openingstijden


Maandag t/m donderdag
van 07.30 tot 22.00 uur
Vrijdag van 07.30 tot 18.30 uur
Zaterdag van 08.00 tot 12.30 uur

Onze vestigingen


 

Hoofdvestiging “Welgelegen”

Welgelegen 29
2152 BH Nieuw-Vennep
Route

Medisch Centrum
de Pionier

Hugo de Vriesstraat 19
(Tweede verdieping)
Route

Gezondheidscentrum
De Nieuwe Kern

De Doorbraak 11
(Tweede verdieping)
2151 AM Nieuw-Vennep
Route

Medisch Centrum
Lucas Bols

Lucas Bolsstraat 10
2152 CZ Nieuw-Vennep
Route

Medisch Centrum Getsewoud

Händelplein 25
2151 NL Nieuw-Vennep
Route

iAM Hotel Rijksweg A4 (Hydrotherapie)

Rijksweg A4 nummer 3
2132 MA Hoofddorp
Route